Saturday 6 August 2016

2# SAMBUNGAN PENGENALAN DIRI

TEXT : FATHIAH BT ABDULLAH
PENGALAMAN BEKERJA



Selepas tamat diploma disember 2011, saya mula mencari kerja. Rezeki saya awal, saya dipanggil temuduga untuk jawatan kerani di sebuah syarikat kontraktor. Ia merupakan syarikat dimana sahabat saya semasa belajar di ILP bekerja. Saya melalui maklumat kerja kosong itu melalui dia. Maka bermulalah kerja saya sebagai kerani selama 1 tahun. Selepas setahun, saya mula mencari peluang pekerjaan yang lain.


Dengan pengalaman 1 tahun bekerja sebagai kerani dibawah jabatan “HR”, saya mula mengintai peluang pekerjaan sebagai setiausaha COO di Yayasan Restu. Saya diterima masuk. Walau bagaimanapun, jawatan saya diubah ke bahagian pemasaran.


Saya mula dengan menjadi “receptionist” selama beberapa bulan. Menjawab panggilan menyambut tetamu yang masuk ke yayasan. Pada bulan ke6, ketua jabatan mula mencuba melatih saya menjaga kedai di yayasan restu. Yang kedai distu menjual pelbagai jenis cenderamata hasil tangan staf yayasan sendiri. Selama beberapa bulan saya dipantau, ketua jabatan mula memberi peluang untuk saya membuka “booth” di beberapa majlis. Dari situ saya mula belajar yakin dengan diri sendiri untuk berjumpa dengan orang luar. Yang mana mereka memegang jawatan yang agak tinggi. Serta mempunyai pangkat mereka tersendiri. Dari situ juga saya mula membuang sifat malu untuk bercakap dengan orang lain.


Selain dilatih membuka booth, saya juga diamanahkan untuk mengendalikan pelbagai jenis majlis yang bakal berlangsung di yayasan restu. Antaranya perkahwinan, majlis-majlis rasmi kerajaan, majlis anugerah tadika, majlis-majlis ilmu di yayasan restu.Melalui kerja ini saya belajar cara untuk berurusan dengan pelbagai jenis perwatakan manusia. Yang mana sangat memerlukan kesabaran ketika melayani.


Saya mula BERHENTI KERJA ketika saya selamat melahirkan Aisyah Amani bt Amiruddin. Dengan sokongan dari suami dan keluarga saya yakin untuk berhenti dan menjaga Aisyah sepenuhnya. Selepas 2 bulan berhenti, saya mula mengintai peluang untuk saya menjana pendapatan. Maka bermulalah episod saya bersama QASEHGOLD.



Bermula dengan sebagai Dropship saya mula mengumpul pelanggan saya. Sehingga beberapa, bila saya mula yakin dengan system yang digunakan serta produk yang diyakini memberi manfaat terhadap semua orang. Mei 2015 saya mendaftarkan diri sebagai RANIA iaitu consultant sah Ana Edar. Saya bersyukur Allah memberi peluang untuk saya menjana pendapatan walaupun bergelar SURIRUMAH. Memilih untuk berniaga QASEHGOLD merupakan keputusan yang tepat. Ini kerana syarikat yang mengeluarkan QASEHGOLD  merupakan salah satu SYARIKAT MLM PATUH SYARIAH. Dari segi sistem digunakan dan cara pembayaran bonus kepada ahlinya.

Jika berminat nak mengetahui lebih lanjut mengenai syarikat ini boleh hubungi saya di talian +60134087458 Fathiah. Saya sedia untuk melayani persoalan anda semua. :)

Terima kasih.

No comments:

Post a Comment