Sunday 7 August 2016

5# SIAPA ANA EDAR ?

Text : FATHIAH BT ABDULLAH
SUMBER : ww.qaseh2u.com


Ana Edar Sdn. Bhd. telah ditubuhkan bagi memenuhi permintaan pasaran yang ingin turut serta memartabatkan ekonomi ummah melalui produk jenama ANA yang halal, selamat dan bermutu. Ana Edar Sdn.Bhd diasaskan oleh Allahyarham Tn.Hj Othman b.Omar dan isteri Hjh Esah bt Omar. Dan kini telah diterajui oleh anak beliau iaitu Tn. Luqman b. Tn Hj  Othman.

Ana Edar Sdn. Bhd. mendokong falsafah perniagaan yang sama iaitu :-

  •  Menjalankan perniagaan sebagai fardhu kifayah
  •  Menjiwai teras visi dan misi penting iaitu melahirkan usahawan Muslim yang berwibawa dan berdaya saing,
  •  Memperkasakan pengedaran produk Muslim yang bermutu, halal dan selamat di bawah jenama ANA.

Pelabgai usaha giat dijalankan sejak dahulu lagi bagi menjamin kualiti produk keluaran Ana Edar Sdn. Bhd. Antara kejayaan yang telah berjaya dikecapi ialah pengiktirafan Halal daripada JAKIM dan juga pengiktirafan IMP yang membuktikan proses penghasilan produk Ana Edar adalah Halalan Toyyiba, Alhamdulillah.
Ana Edar Sdn. Bhd. yakin hasrat untuk menaiktarafkan kemampuan ekonomi ummah melalui perniagaan yang telus dan disinari ajaran Islam serta rangkaian produk yang halal, selamat dan bermutu. Ana Edar Sdn. Bhd. juga berhasrat menembusi pasaran halal antarabangsa dan memainkan peranan penting dalam memartabatkan piawaian halal demi kepentingan ummah sejagat.

Ana Edar telah juga telah memilih Ustaz Haslin Baharim sebagai Duta Qaseh Gold dalam membantu usaha untuk memperkasakan rangkaian bisnes Ana Edar. Alhamdulillah, keterlibatan beliau secara langsung telah memberi impak yang besar di samping gandaan usaha daripada Rakan Niaga, Stokis dan juga Pengedar. Begitu juga usaha yang tidak pernah luntur di bahagian R&D (Research & Development) Ana Edar.



No comments:

Post a Comment